Kurs Oceny Okresowe Pracowników
Cele Szkolenia
Celem szkolenia jest nabycie praktycznej wiedzy i umiejętności jak skutecznie wprowadzić i przeprowadzić ocenę okresową pracowników. Uczestnicy nabędą odpowiednią wiedzę jak określić obszar oceny pracowniczej, jak dobrać odpowiednie narzędzia służące do oceny pracownika, jak przeprowadzić rozmowę oraz udoskonalą umiejętności zebrania wszystkich informacji, a następnie poprawić efektywność działania organizacji
Program szkolenia
Korzyści z Systemu Okresowych Ocen Pracowników i powiązania z innymi systemami HR
- Po co nam SOOP
- Korzyści dla organizacji
- Korzyści dla ocenianego
- Korzyści dla oceniającego
- Powiązania SOOP pomiędzy systemami HR
Filozofia SOOP – co podlega ocenie
- Co podlega ocenie? – kompetencje i wynikające z ich opisów zachowania
- Co to jest Kompetencja? (Wiedza, Umiejętności, Postawa)
- Uwspólnienie rozumienia pojęcia kompetencja – poziom zachowań na przykładzie 4 wybranych nazw kompetencji
- Obserwowalne fakty podstawą oceny -„Dzień pracy Jacka”
- Kalibracja wskaźników oceny
Zasady i techniki komunikacji przydatne podczas rozmowy oceniającej
- Podstawowe zasady komunikacji przydatne podczas rozmowy oceniającej
- Narzędzia komunikacyjne wykorzystywane podczas rozmowy oceniającej:
- Technika UFO
-Technika FUKO
- Model Informacji zwrotnej „Z” i „Kanapka”
- Technika Czteropolowego Feedbacku
Struktura rozmowy oceniającej
- Film podzielony jest na etapy. Po każdym etapie następuje omówienie czego dany etap dotyczył, elementy składowe etapu, co menedżer zrobił dobrze, a co wymaga poprawy. Uczestnicy uczą się rozpoznawać zastosowane przez menedżera technik, które poznali w module poprzednim.
- Na podstawie filmu zostaje wyprowadzony model struktury rozmowy oceniającej:
- Rozpoczęcie
- Ocena sposobu wykonywania zadań i obowiązków
- Ocena kompetencji
- Cele na kolejny okres
- Plan rozwoju
- Podsumowanie
Prowadzenie rozmowy Oceniającej
- Na podstawie przygotowanych case`ów oraz przygotowanego rozpoczęcia rozmowy oceniającej – uczestnicy w 4 grupach 3 osobowych przygotowują się do przeprowadzenia etapu „Rozpoczęcie rozmowy oceniającej”, wg następujących elementów składowych:
- Rozpoczęcie
- Ocena sposobu wykonywania zadań i obowiązków
- Ocena kompetencji
- Cele na kolejny okres
- Plan rozwoju
- Podsumowanie
Trudne sytuacje podczas rozmowy oceniającej. Asertywność – jako narzędzie wykorzystywane podczas prowadzenia rozmów oceniających
- Wyrażanie własnych opinii
- Zamiana komunikaty „Ty” na komunikat „Ja”
- Asertywna obrona własnego stanowiska
Podsumowanie szkolenia
Zapisy
Pozostała oferta
Sprawdź inne kursy i szkolenia z kategorii:
Kadry i Księgowość
w tej kategorii znajdziesz m.in.: kursy kadrowe, księgowe, rachunkowe, finansowe, unijne, podatkowe
Informatyka i Komputery
w tej kategorii znajdziesz m.in.: kursy komputerowe, informatyczne, dla Seniorów, obsługi programów komputerowych i biurowych
Rozwój i Umiejętności Interpersonalne
w tej kategorii znajdziesz m.in.: szkolenia z rozwoju osobistego, komunikacji, autoprezentacji, wystąpień publicznych oraz warsztatów kreatywnego myślenia
Sprzedaż Marketing i Obsługa Klienta
w tej kategorii znajdziesz m.in.: kursy sprzedażowe i obsługi kas fiskalnych, marketingowe oraz social media, coaching oraz media relations
Biznes
w tej kategorii znajdziesz m.in.: szkolenia z zarządzania i kierowania, treningi menadżerskie, szkolenia biznesowe oraz z zakresu budowania wizerunku firmy i negocjacji
Zdrowie i Kosmetyka
w tej kategorii znajdziesz m.in.: kursy z zakresu dietetyki, suplementacji w sporcie oraz żywienia
Pozostałe Kursy i Szkolenia
w tej kategorii znajdziesz m.in.: kursy językowe, opiekuńcze, z zakresu obrotu i zarządzania nieruchomościami oraz prasowe i dziennikarskie