Oceny Okresowe Pracowników - Szkoły Effekt Katowice

Kurs Oceny Okresowe Pracowników

Cele Szkolenia

Celem szkolenia jest nabycie praktycznej wiedzy i umiejętności jak skutecznie wprowadzić i przeprowadzić ocenę okresową pracowników. Uczestnicy nabędą odpowiednią wiedzę jak określić obszar oceny pracowniczej, jak dobrać odpowiednie narzędzia służące do oceny pracownika, jak przeprowadzić rozmowę oraz udoskonalą umiejętności zebrania wszystkich informacji, a następnie poprawić efektywność działania organizacji

Program szkolenia

Korzyści z Systemu Okresowych Ocen Pracowników  i powiązania z innymi systemami HR

  • Po co nam SOOP
  • Korzyści dla organizacji
  • Korzyści dla ocenianego
  • Korzyści dla oceniającego
  • Powiązania SOOP pomiędzy systemami HR

Filozofia SOOP – co podlega ocenie

  • Co podlega ocenie? – kompetencje i wynikające z ich opisów zachowania
  • Co to jest Kompetencja? (Wiedza, Umiejętności, Postawa)
  • Uwspólnienie rozumienia pojęcia kompetencja – poziom zachowań na przykładzie 4 wybranych nazw kompetencji
  • Obserwowalne fakty podstawą oceny -„Dzień pracy Jacka”
  • Kalibracja wskaźników oceny

Zasady i techniki komunikacji przydatne podczas rozmowy oceniającej

  • Podstawowe zasady komunikacji przydatne podczas rozmowy oceniającej
  • Narzędzia komunikacyjne wykorzystywane podczas rozmowy oceniającej:

- Technika UFO

-Technika FUKO

- Model Informacji zwrotnej „Z” i „Kanapka”

- Technika Czteropolowego Feedbacku

Struktura rozmowy oceniającej

  • Film podzielony jest na etapy. Po każdym etapie następuje omówienie czego dany etap dotyczył, elementy składowe etapu, co menedżer zrobił dobrze, a co wymaga poprawy. Uczestnicy uczą się rozpoznawać zastosowane przez menedżera technik, które poznali w module poprzednim.
  • Na podstawie filmu zostaje wyprowadzony model struktury rozmowy oceniającej:

- Rozpoczęcie

- Ocena sposobu wykonywania zadań i obowiązków

- Ocena kompetencji

- Cele na kolejny okres

- Plan rozwoju

- Podsumowanie

Prowadzenie rozmowy Oceniającej

  • Na podstawie przygotowanych case`ów oraz przygotowanego rozpoczęcia rozmowy oceniającej – uczestnicy w 4 grupach 3 osobowych przygotowują się do przeprowadzenia etapu „Rozpoczęcie rozmowy oceniającej”, wg następujących elementów składowych:

- Rozpoczęcie

- Ocena sposobu wykonywania zadań i obowiązków

-  Ocena kompetencji

-  Cele na kolejny okres

-  Plan rozwoju

-  Podsumowanie

Trudne sytuacje podczas rozmowy oceniającej. Asertywność – jako narzędzie wykorzystywane podczas prowadzenia rozmów oceniających

  • Wyrażanie własnych opinii
  • Zamiana komunikaty „Ty” na komunikat „Ja”
  • Asertywna obrona własnego stanowiska 

Podsumowanie szkolenia

Zapisy

Pobierz ofertę w formacie PDF

Pobierz formularz zgłoszeniowy

Pozostała oferta

Sprawdź inne kursy i szkolenia z kategorii:

Kadry i Księgowość

w tej kategorii znajdziesz m.in.: kursy kadrowe, księgowe, rachunkowe, finansowe, unijne, podatkowe

Informatyka i Komputery

w tej kategorii znajdziesz m.in.: kursy komputerowe, informatyczne, dla Seniorów, obsługi programów komputerowych i biurowych

Rozwój i Umiejętności Interpersonalne

w tej kategorii znajdziesz m.in.: szkolenia z rozwoju osobistego, komunikacji, autoprezentacji, wystąpień publicznych oraz warsztatów kreatywnego myślenia

Sprzedaż Marketing i Obsługa Klienta

w tej kategorii znajdziesz m.in.: kursy sprzedażowe i obsługi kas fiskalnych, marketingowe oraz social media, coaching oraz media relations

Biznes

w tej kategorii znajdziesz m.in.: szkolenia z zarządzania i kierowania, treningi menadżerskie, szkolenia biznesowe oraz z zakresu budowania wizerunku firmy i negocjacji

Zdrowie i Kosmetyka

w tej kategorii znajdziesz m.in.: kursy z zakresu dietetyki, suplementacji w sporcie oraz żywienia

Pozostałe Kursy i Szkolenia

w tej kategorii znajdziesz m.in.: kursy językowe, opiekuńcze, z zakresu obrotu i zarządzania nieruchomościami oraz prasowe i dziennikarskie

Wypełnij formularz, a nasz doradca skontaktuje się z tobą.

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych

    Administratorem Państwa danych osobowych jest EFFEKT Sp. z o.o. Dane są przetwarzane w celu umożliwienia Państwu kontaktu, nie będą one przekazywane do państw trzecich. Będą przechowywane przez okres 5 lat, decyzje o ich przetwarzaniu nie są podejmowane w sposób zautomatyzowany.

    Mają Państwo prawo wglądu do swoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, sprzeciwu wobec przetwarzania.